Ontvangen van meldingen en signalen
Inwoners die in situaties verkeren waarin (extra) zorg of ondersteuning nodig is, moeten snel en eenvoudig de weg naar de juiste hulpverlening(organisatie) en ondersteuning kunnen vinden. Vroegtijdig signaleren en ondersteunen is essentieel en voorkomt dat inwoners in een later stadium een beroep op (zwaardere en duurdere) maatwerkvoorzieningen doen. Om dit proces te ondersteunen maken wij het doorgeven van een melding of signaal (de hulpvraag) voor inwoners zo eenvoudig mogelijk.
inwoners centraal met WIZportaal
35
Gemeenten
50
Zorginstellingen
5.000
Gebruikers
Signalen en meldingen ontvangen en afhandelen
WIZportaal biedt de mogelijkheid gestructureerd signalen, meldingen en hulpvragen te ontvangen, te registreren, af te handelen en eventueel door te zetten en op te volgen. Autorisaties voor het registreren of doorzetten van een melding (bijvoorbeeld voor een intakegesprek) kunnen op het niveau van een organisatie, (toegangs-)team of individuele medewerker worden toegekend. Het is mogelijk te koppelen met de gemeentelijke website, waarna meldingen geautomatiseerd worden ontvangen. Dit maakt het doen van een melding voor inwoners eenvoudiger en zorgt ervoor dat deze direct door de juiste medewerker kan worden opgepakt.
